Przygotowanie krzyżówki którą z powodzeniem mogą rozwiązać uczniowie nie jest wcale tak proste, najczęstszym błędem jest nie trafne formułowanie pytań, co powoduje, że uczniowie nie są w stanie wpisać poprawnego wyrazu. Dobrym rozwiązaniem tej sytuacji, jest wcześniejsze testowanie krzyżówki na grupie uczniów nie uczestniczących w SKN-ie, lub poproszeniu nauczyciela o sprawdzenie pytań krzyżówki. Pomysłem na krzyżówkę jest przygotowanie jej w formie rysunkowej, gdzie zamiast wymyślać pytania można zastępować je rysunkami lub wzorami.

Przykład 1

Krzyżówka „procentowa” jaką opracowali uczniowie z gimnazjum w Drągu pracujący pod opieką Wioletty Ojrzyńskiej.  

Przykład 2.

Krzyżówka jaką przygotowali uczniowie z gimnazjum nr 14 w Olsztynie pracujący pod opieką Karola Piotrowskiego

Przykład 3.

Uczniowie z gimnazjum w Starych Juchach, pracujący pod opieką Beaty Sawko, przygotowali dwie krzyżówki, jedną z nich wykonali  na lekcjach uczniowie pozostałych grup, natomiast druga została zadana jako praca domowa. Krzyżówka matematyczna związana jest z wieżą, jej zdjęcie mocno wpływa na wyobraźnię uczniów.

 

Przykład 4.

Krzyżówka z procentami została też przygotowana przez uczniów z gimnazjum nr 3 w Rudzie Śląskiej, pracujących pod opieką Agnieszki Dąbrowskiej. Na szczególną uwagę zasługuje nie typowy kształt krzyżówki.

Przykład 5.

Rebus jaki przygotowali uczniowie z gimnazjum w Drągu, pracujący pod opieką Wioletty Ojrzyńskiej. 

Opracował Michał Szczepanik