Program realizowany przez:
Jak zaciekawić chemią i eksperymentowaniem?

Tematyka projektu |
Opiekun projektu |
||||||||||||||||||||||
Czary, mary - czyli jak poczuć „chemię” do chemii?
|
![]() |
||||||||||||||||||||||
Problem rozwiązywany przez uczniów |
Rekomendacja eksperta CEO |
||||||||||||||||||||||
Jak zaciekawić i zafascynować siebie oraz kolegów i koleżanki chemią i eksperymentowaniem? Jak bezpiecznie eksperymentować, jak dokumentować i prezentować eksperymenty chemiczne?
|
Mirosława Dolaty: Projekt, jest projektem „czysto” eksperymentalnym, a wykonywanie dobrze zaplanowanych doświadczeń jest najważniejszym sposobem uczenia się chemii. Cały projekt jest pomyślany jako zbiór prostych ale efektownych doświadczeń, które zaprezentowane na „żywo” ( a nie w formie prezentacji multimedialnej ! ) pięknie pokazywały ( miałem przyjemność oglądać je na Zamku Królewskim w Warszawie ), że chemia może być „fajna” i, co ważniejsze, ciekawa i to zarówno dla wykonujących doświadczenia jak i dla widzów! |
||||||||||||||||||||||
Pojęcia, które powinni znać uczniowie |
Wprowadzenie dla nauczyciela |
||||||||||||||||||||||
Projekt był realizowany na początku pierwszej klasy – wszystkie potrzebne pojęcia uczniowie poznają w trakcie projektu.
|
|
||||||||||||||||||||||
Główne zadania /działania uczniów |
|||||||||||||||||||||||
W ramach projektu wycieczki edukacyjne: Wycieczka edukacyjna do Poznania na spotkanie edukacyjne: ”Eksperymenty na cztery ręce i więcej„. Wycieczka edukacyjna do Torunia na zajęcia laboratoryjne i warsztatowe oraz pokaz efektownych eksperymentów. |
|||||||||||||||||||||||
Tematy konsultacji |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Forma prezentacji |
Odbiorcy prezentacji |
||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||
Komentarz eksperta |
|||||||||||||||||||||||
![]() Wielką przyjemnością było oglądanie wielu efektownych doświadczeń w wykonaniu zafascynowanych uczniów. Szkoda, że nie udało się zachować tego wydarzenia dla innych ( np. w formie filmu), choć zrobienie filmu oddającego entuzjazm uczniów i pokazującego oznaki, że osiągnęli oni etap przejścia od „jakie to fajne i ładne” do etapu „to jest ciekawe” było by pewnie bardzo trudne. |