Program realizowany przez:
Jak zabezpieczyć żelazo przed korozją?
Tematyka projektu |
Opiekun projektu |
||||||||||||||
W jaki sposób najlepiej chronić przed rdzą?
|
Ewelina Nisztuk z Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej | ||||||||||||||
Problem rozwiązywany przez uczniów |
Rekomendacja eksperta CEO |
||||||||||||||
Jak zabezpieczyć żelazo przed korozją?
|
Mirek Dolata: Projekt, w znacznej mierze, jest projektem eksperymentalnym, a wykonywanie dobrze zaplanowanych doświadczeń jest najważniejszym sposobem uczenia się chemii. Projekt poświęcony jest korozji – zjawisku bardzo ważnemu dla gospodarki światowej. |
||||||||||||||
Pojęcia, które powinni znać uczniowie |
Wprowadzenie dla nauczyciela |
||||||||||||||
Właściwie, wszystkie kluczowe dla projektu pojęcia uczniowie poznają w trakcie realizacji projektu: korozja, reakcja żelaza z wodą i tlenem, pokrycia ochronne, inne sposoby zapobiegania korozji.
|
Wielkimi krokami zbliża się koniec zimy - czas wyciągnąć z garażu rowery - ruch to zdrowie. Niestety nie wszyscy trzymamy rowery w garażu, niektórzy przechowują rower na balkonie - po przezimowaniu w taki sposób rower niekoniecznie będzie ładnie wyglądać i będzie sprawny. Dlaczego?? Otóż zima nie odstrasza „rdzy”, a nawet się przyjaźni z nią. Jak możemy pomóc przezimować rowery? |
||||||||||||||
Główne zadania /działania uczniów |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Tematy konsultacji |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Forma prezentacji |
Odbiorcy prezentacji |
||||||||||||||
|
|
||||||||||||||
Komentarz eksperta |
|||||||||||||||
Mirek Dolata: Jedyne o co bym ewentualnie rozszerzył zakres projektu, to eksperymenty wyjaśniające na czym polega ochrona katodowa (np. doświadczenia z żelaznymi gwoździami połączonymi elektrycznie, np. przez lokalne owinięcie, z kawałkami innych metali: cynku, miedzi, aluminium). |