Program realizowany przez:
Ciekawy obiekt uczniowskich dociekań

|
Tematyka projektu |
Opiekun projektu |
|
|
brak danych |
|
Problem rozwiązywany przez uczniów |
Rekomendacja eksperta CEO |
|
|
Renata Tomczuk: Pierwszy moment realizacji projektu to fascynacja tematem, po czym pustka. Podczas konsultacji uczniowie dużo rozmawiali na temat tego, jak do tego mają się zabrać. Wydawało się im, że pracy wystarczy tylko dla dwóch osób. Burza mózgów i mnóstwo pomysłów spowodowało, że pojawiło się wiele zadań do wykonania. Powstał harmonogram wykonania zadań. Podział ról i obowiązków. Plany są ambitne. Młodzież ze swoimi pomysłami chciałaby wyjść do młodszych kolegów z podstawówki. Zobaczymy co dalej z tego wyniknie. |
|
|
Wprowadzenie dla nauczyciela |
|
|
|
|
Główne zadania /działania uczniów |
|
Niezbędnych informacji oraz ciekawych przykładów uczniowie będą szukać w literaturze oraz w Internecie. Planują także skorzystać z pomocy nauczycielki matematyki. |
|
|
Tematy konsultacji |
|
| brak danych | |
|
Forma prezentacji |
Odbiorcy prezentacji |
| brak danych | brak danych |
|
Komentarz eksperta |
|
|
Włodzimierz Gapski" O wstędze można jeszcze dużo, dużo więcej i na różne sposoby. Uwaga cenna, ale nie jako podpowiedź dla nauczycielki!, a ewentualnie dla uczniów. Jednak projekt ma być "ich"! |
|
Opracowanie : Włodzimierz Gapski


brak danych
Projekt realizowany jest przez siedmioosobowy zespół uczniowski, który został podzielony na trzy grupy zadaniowe. Uczniowie zdecydowali, by każda grupa była odpowiedzialna za poszczególny etap projektu. Na podstawie karty projektu dowiadujemy się, że uczniowie zajmą się badaniem i odkrywaniem niezwykłych matematycznych własnościach powierzchni zwanej wstęgą Möbiusa. Jest to zwykły pasek papieru ze sklejonymi końcami, z których jeden, przed sklejeniem, obrócono o 180° Jej najważniejszą cechą jest to, że ma tylko jedną stronę. Posiada również tylko jedną krawędź. Bardzo ciekawe efekty uzyskujemy po przecięciu wstęgi Möbiusa. Jeżeli dokonamy tego wzdłuż w połowie jej szerokości , to otrzymamy jedną, węższą wstęgę. Natomiast po przecięciu wzdłuż, w jednej trzeciej szerokości, otrzymamy dwie, splecione ze sobą wstęgi. Jak z tego wynika, wstęga stanowić może wdzięczny obiekt projektowych dociekań uczniów.