W sprawozdaniach z modułu IV, pojawiło się wiele form sprawdzianów wiedzy uczniów. Tak jak w poprzednich edycjach, dominowały takie formy jak test, krzyżówka i rebus, choć czasem uczniowie wykazywali się większą inwencją twórczą. Sporo jest prac w których uczniowie stosują poznane wzory wykonując proste lub skomplikowane obliczenia. Tendencją jaką daje się zauważyć, jest odejście od oceniania stopniem szkolnym takich prac, to bardzo dobry kierunek, gdyż unika się nieporozumień jakie wcześniej były obserwowane.

Opiekunką zespołu uczniowskiego, który zrealizował projekt jest Aleksandra Kozioł z Gimnazjum nr 2 w Głogowie.

Tematyka projektu


Opiekun projektu


 

 

Matematyka a ochrona środowiska

Jednym z  elementów ochrony środowiska naturalnego jest segregacja i właściwe składowanie  odpadów, w szczególności, pochodzących z naszych gospodarstw domowych, opakowań szklanych, plastikowych i papierowych. Tematem tym zajęli się uczniowie Gimnazjum w Lelisie , którzy pod opieką nauczycielki Jolanty Olkowskiej przygotowali, podczas  zajęć SKN realizowanych w ramach programu Akademia Uczniowska,. opisane poniżej doświadczenie.

 

Jednym z zasadniczych celów realizacji projektów edukacyjnych jest samodzielne rozwiązanie przez uczniów problemów badawczych, określonych na etapie planowania pracy. Podejmowane przez zespoły projektowe działania  powinny obejmować dogłębne zbadanie zjawiska związanego z życiem codziennym lub z dowolną dziedziną (dowolnymi dziedzinami) wiedzy.